Veelgestelde vragen

Beurtenkaarten

  • Hoe kan ik een beurtenkaart kopen?

    Een beurtenkaart kan enkel aangekocht worden aan de kassa. Deze is open tijdens de openingsuren van de recreatie en sluit driekwartier vóór sluitingstijd. Raadpleeg de openingsuren van de kassa.

  • Moet ik per gezinslid een beurtenkaart kopen?

    Ja, voor het sportzwemmen.


    Nee, voor gebruik van de recreatieve faciliteiten. Daarvoor bestaat de gezinspas. Lees meer info over de gezinspas in de rubriek hieronder.

  • Hoe lang is mijn beurtenkaart geldig?

    Een beurtenkaart is geldig tot 18 maanden na aankoopdatum, uitgezonderd de 10beurtenkaart voor aquafit (deze is 12 maanden geldig).


    TIP: heb je nog een aantal beurten over maar kun je deze niet meer allemaal benutten vóór de einddatum van geldigheid van jouw beurtenkaart, verleng dan je kaart via een nieuwe aankoop vóór deze geldigheidsdatum om jouw resterende beurten mee te nemen naar een nieuwe geldigheidsperiode. Verleng je niet op tijd, dan zijn de niet gebruikte zwembeurten niet meer geldig en dus verloren.

  • Kan mijn beurtenkaart door iemand anders gebruikt worden?

    Neen, een beurtenkaart staat op naam en kan enkel door de houder gebruikt worden. Het is niet toegelaten te zwemmen met de beurtenkaart van iemand anders. De gezinspas kan wel door meerdere personen gebruikt worden.

  • Mag ik mijn polsbandje houden voor een volgend bezoek?

    Ja. Bij aankoop van een beurtenkaart behoud je het polsbandje . Hiervoor wordt € 5 waarborg gevraagd. Na de vervaldatum van de geldigheidsduur van jouw bandje heb je 6 maanden tijd om het polsbandje terug te bezorgen aan de kassa en jouw waarborg te ontvangen. Is jouw bandje langer dan 6 maanden inactief, dan wordt de waarborg ingehouden.


    Bij een gezinspas wordt per zwembeurt aan de balie een polsbandje bezorgd dat enkel op de dag zelf toegang geeft tot de zwemhal en bij het verlaten van de kleedzone ingeslikt wordt.


    Per polsbandje kan 1 kledinglocker worden geopend en afgesloten.

  • Hoe voeg ik extra beurten toe aan mijn beurtenkaart?

    Extra beurten kunnen aangekocht worden aan de kassa of via de webshop. De kassa is enkel open tijdens de openingsuren van de recreatie en sluit driekwartier vóór sluitingstijd. Raadpleeg de openingstijden van de kassa.


    TIP: heb je nog een aantal beurten over maar kun je ze niet meer allemaal benutten vóór de einddatum van geldigheid van jouw beurtenkaart, verleng dan je kaart via een nieuwe aankoop vóór deze geldigheidsdatum om jouw resterende beurten mee te nemen naar een nieuwe geldigheidsperiode. Verleng je niet op tijd, dan zijn de niet gebruikte zwembeurten niet meer geldig en dus verloren. Verlengen kan ook via de kassa of webshop.


  • Hoeveel beurten resten er mij nog op mijn beurtenkaart?

    Het resterend aantal beurten kun je op verschillende manieren terugvinden:


    - Aan de kassa of via de webshop


    - Aan de scanner van de groepsgate (toegang tot zwembad): OPGEPAST: enkel na het zwemmen scannen !! Voor mindervalide personen is het niet mogelijk om het resterend aantal beurten af te lezen aan de scanner van de groepsgate omdat dit de standaard toegang is voor de mindervalide personen.

Dresscode

  • Welke zwemkledij mag ik dragen?

    De zwemhal wordt enkel betreden met specifieke zwemkledij. Korte zwemshorts zonder zakken zijn toegelaten
    als ze proper zijn en enkel voor zwemmen worden gebruikt. Er is een automaat met geschikte zwemkledij ter beschikking in de inkomsthal.


    Meer info over de toegelaten zwemkledij vind je hier.

Gezinspas

Openingsuren

Polsbandje

  • Hoe kom ik aan een polsbandje?

    Bij aankoop van 1 of meerdere beurten ontvangt men een polsbandje. Dit bandje geeft toegang tot de gate en dient ook om de kledinglockers te sluiten/openen.

  • Mag ik mijn polsbandje houden voor een volgend bezoek?

    Ja. Bij aankoop van een beurtenkaart behoud je het polsbandje . Hiervoor wordt € 5 waarborg gevraagd. Na de vervaldatum van de geldigheidsduur van jouw bandje heb je 6 maanden tijd om het polsbandje terug te bezorgen aan de kassa en jouw waarborg te ontvangen. Is jouw bandje langer dan 6 maanden inactief, dan wordt de waarborg ingehouden.


    Bij een gezinspas wordt per zwembeurt aan de balie een polsbandje bezorgd dat enkel op de dag zelf toegang geeft tot de zwemhal en bij het verlaten van de kleedzone ingeslikt wordt.


    Per polsbandje kan 1 kledinglocker worden geopend en afgesloten.

  • Ik weet mijn code niet meer van mijn locker. Wat nu?

    Er staat een scanner bij de lockers. Scan je polsbandje en lees het nummer van jouw locker.

  • Hoeveel beurten resten er mij nog op mijn beurtenkaart?

    Het resterend aantal beurten kun je op verschillende manieren terugvinden:


    - Aan de kassa of via de webshop


    - Aan de scanner van de groepsgate (toegang tot zwembad): OPGEPAST: enkel na het zwemmen scannen !! Voor mindervalide personen is het niet mogelijk om het resterend aantal beurten af te lezen aan de scanner van de groepsgate omdat dit de standaard toegang is voor de mindervalide personen.

  • Ik ben mijn polsbandje kwijt, wat nu?

    Indien je jouw polsbandje kwijt bent, meld je dit aan de kassa. Het gebeurt dat verloren bandjes bij ons worden binnen gebracht. Is dit niet het geval, dan kunnen wij jouw verloren bandje blokkeren (zodat niemand anders daarmee binnen kan) en kunnen we jouw beurten overzetten op een nieuw bandje.


    Je betaalt voor het nieuwe bandje opnieuw een waarborg van 5 €.

Sportzwemmen

Tarieven

  • Hoe kan ik een beurtenkaart kopen?

    Een beurtenkaart kan enkel aangekocht worden aan de kassa. Deze is open tijdens de openingsuren van de recreatie en sluit driekwartier vóór sluitingstijd. Raadpleeg de openingsuren van de kassa.

  • Moet ik per gezinslid een beurtenkaart kopen?

    Ja, voor het sportzwemmen.


    Nee, voor gebruik van de recreatieve faciliteiten. Daarvoor bestaat de gezinspas. Lees meer info over de gezinspas in de rubriek hieronder.

  • Krijg ik korting als ik in Poperinge woon?

    Ja, als inwoner van Poperinge is er een voordeliger tarief.


    Let wel: de korting geldt enkel op vertoon van je identiteitskaart.

  • Hoe worden de zwembeurten op mijn gezinspas aangerekend?

    Per zwembeurt wordt 1 vakje op de kaart doorkruist (bv. voor een zwembadbezoek met 3 gezinsleden worden 3 beurten in mindering gebracht).

  • Geldt er een leeftijdskorting?

    Kinderen jonger dan 2 zwemmen steeds gratis. Er is een leeftijdskortings voor:



    • 2 tot 18 jarigen

    • 65 +


    De leeftijdskorting geldt op vertoon van de identiteitskaart.

  • Betaal ik evenveel als sportzwemmer als recreatieve zwemmer?

    Sportzwemmers betalen minder dan recreatieve zwemmers. Je vindt de prijzen hier terug.


    De beurtenkaart voor sportzwemmers geeft enkel toegang tot het 25-meter sportbad en het instructiebad, op de daartoe voorziene uren.

  • Bestaan er bepaalde voordeelkaarten?
  • Is er een speciaal tarief voor jeugdgroepen?

    Ja, voor jeugdgroepen vanaf 15 personen (inclusief begeleiders) geldt het volgende tarief:



    • jeugdgroepen uit Poperinge (-12 jaar) = € 3,25 per persoon

    • jeugdgroepen uit Poperinge (12-17 jaar) = € 3,75 per persoon

    • jeugdgroepen NIET uit Poperinge (-12 jaar) = € 4,25 per persoon

    • jeugdgroepen NIET uit Poperinge (12-17 jaar) = € 4,75 per persoon


    Begeleiders betalen hetzelfde tarief als de groepsleden. Begeleiders die enkel toezicht houden in de zwemhal hoeven niet te betalen.


    Jeugdgroepen zonder begeleider zijn niet toegelaten. Per 35 personen wordt minimum 1 begeleider voorzien die continu toezicht houdt op de kades tijdens het zwemmen van hun deelnemers. De begeleiders houden ook toezicht op de groep in en rond de kleedkamers. De verantwoordelijke hoofdbegeleider tekent het afsprakenkader voor akkoord (het document kan gedownload en bij reservatie meegestuurd worden).


    Reservatie op voorhand is verplicht: ofwel per mail naar zwembad@poperinge.be of telefonisch via 057 34 66 26


Varia

  • Ik ben iets kwijt, wat nu?

    Aan de kassa worden verloren voorwerpen een paar weken bijgehouden. Daarna verhuizen deze naar de dienst "veiligheid en preventie" van stad Poperinge waar u de voorwerpen online kunt raadplegen.


    Schoonmaakproducten worden niet bijgehouden. Verloren zwembrillen blijven max. 1 maand bewaard in het zwembad.

  • Hoe warm is het zwembadwater?

    De temperatuur verschilt van bad tot bad.



    • het sportbad heeft 28 graden (ideaal voor sportzwemmers)

    • het instructiebad heeft 30 graden (ideaal voor kindjes, zwemlessen)

    • het recreatiebad heeft 30 graden (ideaal ter ontspanning)

    • de whirlpool heeft 32 graden (heerlijk relaxen)

    • het peuterbad heeft 32 graden (ideaal voor peuters)


    32 graden is het wettelijk maximum volgens de Vlaremwetgeving.


    De luchttemperatuur bedraagt gemiddeld 31 à 32 graden en de relatieve luchtvochtigheid meet 55 à 60%.

  • Hoe maak ik gebruik van de webshop ?

    Surf naar onze webshop


    Raadpleeg onze handleiding om jou doorheen onze webshop te gidsen.

  • Worden er zwemlessen gegeven ?

    Ja, zowel voor kinderen als voor volwassenen geven wij groepslessen.



    Wij bieden zelf geen privé-lessen aan. We staan wel privé-lessen toe onder volgende voorwaarden:



    • de privé-lesgever bezorgt ons een bekwaamheidsattest (minstens initiator zwemmen via de Vlaamse Trainersschool of geassimileerd; bachelors en masters in de lichamelijke opvoeding);

    • er wordt aan max. 2 kinderen terzelfdertijd les gegeven;

    • er geven max. 2 private lesgevers terzelfdertijd les (data en lesuren worden aan de kassa bezorgd)